loading...
دنا بلاگ
karimi بازدید : 27 یکشنبه 16 آبان 1400 نظرات (0)

موها یکی از اعضای بدن ما هستند که تاثیر خیلی زیادی در زیبایی دارند. همه ما دوست داریم که موهایی همیشه پرپشت و درخشان داشته باشیم. رعایت نکات ساده در مراقبت و شست و شوی موها باعث می شود که از مشکلاتی مثل ریزش و موخره و... دور باشید. در این مطلب مهم ترین نکات مراقبتی برای نگهداری از موها را به شما معرفی می کنیم:

 

استحمام به موقع

معمولا هر کسی می داند که چه زمانی نیاز به حمام دارد. زمان مناسب برای شست و شو برای افراد مختلف می تواند متفاوت باشد. به طور مثال افرادی با موی چرب زودتر نیاز به حمام کردن و شست و شوی بدن و موها دارند. اولین کاری که باید بکنید این است که اجازه ندهید موهایتان بیش از حد کثیف و آلوده شود. کثیف شدن بیش از حد موها باعث ریزش آن ها می شود. هنگامی که چربی زیاد روی موها و پوست سر جمع می شود موهای شما نمی توانند خوب نفس بکشند. پس طبیعی است که دچار ریزش شوند و یا ضعیف و نازک شوند. با استحمام به موقع جلوی مشکلات جدی را بگیرید.

 

استفاده از شامپوی مناسب با نوع مو

از هر شامپویی استفاده نکنید. هر شامپویی را تنها به خاطر این که ارزان تر است و یا بسته بندی قشنگ تری دارد نخرید. در انتخاب شامپو خیلی دقت کنید. یکی از بیش ترین ضررها را می تواند شامپوی بد و نامناسب به موهای شما بزند. اگر موهای شما چرب است از شامپوی مخصوص موهای چرب استفاده کنید. اگر افراد مختلفی در یک خانه هستند و هر کدام موی متفاوتی دارند هر کس باید شامپوی مخصوص به خودش را داشته باشد. استفاده از شامپوی نامناسب می تواند آسیب خیلی جدی به موهای شما وارد کند. به طور مثال اگر موهای خیلی چربی دارید و از شامپوی معمولی استفاده می کنید ممکن است چربی و آلودگی به خوبی از روی موهای شما پاک نشوند. همچنین اگر موهایتان خیلی خشک است و از شامپوی موی چرب استفاده کنید موهایتان بیش از حد شسته شده و می ریزند. پس در انتخاب شامپو دقت کنید.

 

به ترکیبات شامپو دقت کنید

بر روی هر شامپو ترکیبات استفاده شده در آن نوشته شده است. همچنین به راحتی می توانید در اینترنت در مورد خواص و ترکیبات شامپوهای مختلف تحقیق کنید. سعی کنید از شامپویی استفاده کنید که تنها خاصیت پاک کنندگی نداشته باشد. استفاده از شامپوهای ویتامینه و پروتئینه حیات دوباره ای به موها می دهد. این شامپوها با تزریق ترکیبات مفید به موها باعث می شوند که ریشه و ساقه موهای شما قوی تر و محکم تر شوند.

 

اگر موهایتان مشکل خاصی دارد

ممکن است موهای شما دچار ریزش شده باشد. در این صورت بهتر است از شامپوهای ضدریزش مو استفاده کنید. همچنین اگر موهای رنگ شده دارید از شامپوهایی استفاده کنید که نیاز موهای رنگ شده را تامین می کنند. این روزها تنوع خیلی خوبی در زمینه شامپوها دیده می شود. به همین دلیل به راحتی می توانید بهترین شامپو را با توجه به نوع و ویژگی موهای خود پیدا کنید. به طور مثال اگر موهای شما شوره می زند می توانید از شامپوهای ضدشوره استفاده کنید. حتی ضدشوره ها برای پوست خشک و... نیز وجود دارند که به شما کمک می کنند دقیق ترین شامپو را با توجه به پوست و موی خود تهیه کنید.

 

اگر روزانه حمام می کنید

خیلی از افراد عادت دارند که هر روز حمام کنند. حمام کردن روزانه باعث می شود که این افراد احساس شادابی و پاکیزگی بیشتری داشته باشند. اگر شما نیز هر روز حمام می کنید بهتر است از شامپوهای مخصوص استحمام روزانه استفاده کنید. بهترین انتخاب شامپوهای ویتامینه روزانه است. شامپوهای سبک و ملایم نیز انتخاب خیلی خوبی هستند. شامپو توتال کامان یکی از این انتخاب هاست. این شامپو یک پاک کننده ملایم است که پر از مواد مغذی مناسب برای موهاست. شامپوهای مفید زیاد دیگری هم وجود دارند که می توانید برای استحمام روزانه خود تهیه کنید.

 

با آب داغ حمام نکنید

بدترین ضربه ای که می شود به موهای خود در حین شست و شو بزنید این است که با آب داغ و بیش از حد گرم حمام کنید. این کار باعث ضعیف شدن شدید تارهای مویی و آسیب زیاد به ریشه مو می شود. هر چه دمای آب کمتر باشد بهتر است. اگر عادت حمام کردن با آب داغ را دارید بهتر است هر چه زودتر این عادت را ترک کنید.

 

موهای خود را خیس شانه نکنید

وقتی موها خیس هستند کشش سطحی آنها زیاد می شود. در این حالت اگر موهای خود را شانه کنید کشیدگی زیادی پیدا می کنند. این کار به نازک شدن مو می انجامد. حتی می تواند باعث موخره شود. در بسیاری موارد نیز شانه زدن موی خیس باعث ریختن حجم زیادی از موها می شود.

 

از سشوار داغ بپرهیزید

استفاده از سشوار متداول ترین روش خشک کردن موهاست. در استفاده از سشوار دقت کنید. سشوار را با فاصله از موها بگیرید. همچنین دمای آن را در حالت متوسط بگذارید. سشوار کردن موها با دمای داغ و گرفتن سشوار در فاصله کم باعث آسیب به ریشه مو و ساقه می شود.

 

هر چند وقت یکبار موها را کوتاه کنید

کوتاه کردن مو باعث می شود که موها کمی سبک تر شوند. کوتاه کردن مو باعث می شود که حتی رشد مو نیز بیشتر شود. پس هر چند وقت یکبار موهایتان را کمی کوتاه کنید. حتی اگر موهای بلندی دارید هرچند وقت یکبار کمی از پایین موها را قیچی کنید. این کار باعث رشد مو می شود. همچنین احتمال پیدایش موخره را خیلی کمتر می کند.

 

از رنگ کردن بیش از حد مو بپرهیزید

رنگ های مو پر از ترکیبات شیمیایی هستند. بهتر است زیاد از این مواد استفاده نکنید. برخی افراد در فاصله های زمانی کوتاه چند بار موهایشان را رنگ می کنند. با این کار به مشکلاتی مثل وز شدن موها، ریزش مو و ضعیف و شکننده شدن تارهای مویی دچار می شوند.

 

از آبرسان مو استفاده کنید

بخش زیادی از موها از آب و رطوبت تشکیل شده است. به همین دلیل جلوگیری از خشک شدن موها و پیش گیری از این که موها رطوبت خود را از دست دهند باعث می شوند که همیشه موهایی شاداب و زیبا داشته باشید. از آبرسان های مو استفاده کنید. این محصولات کمک زیادی به نشاط و شادابی موها می کنند.

 

استفاده از ماسک های مو

این روزها ماسک های متنوع و با خواص زیادی برای موها به بازار آمده است. این ماسک ها می توانند نیاز موهای شما را تامین کنند. با توجه به مشکل و نوع موهای خود می توانید از این محصولات استفاده کنید.

 

تغذیه خوبی داشته باشید

تغذیه مهم ترین راه داشتن زیبایی و سلامت است. همیشه از مواد غذایی سالم و غذاهای خانگی استفاده کنید. استفاده از سبزیجات تاثیر خیلی زیادی در داشتن پوست و موی زیبا و سالم دارد. پس همیشه در کنار غذا کمی سبزیجات و یا سالاد استفاده کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 283
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 42
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 166
  • بازدید ماه : 403
  • بازدید سال : 3,038
  • بازدید کلی : 12,011