loading...
دنا بلاگ
karimi بازدید : 24 سه شنبه 31 خرداد 1401 نظرات (0)

شاید دیده باشید که خیلی از کسانی که پوست های خشک و بسیار خشک دارند مرتب یک قوطی وازلین می خرند و استفاده می کنند. اما آیا استفاده از وازلین می تواند خشکی را از بین ببرد یا خیر. آیا این کار برای آن ها فایده ای دارد یا ندارد. و چه کسانی باید از وازلین استفاده کنند.

دقت کنید که وازلین به نوعی روان کننده و چرب کننده است. اگر کسی پوستی داشته باشد که چربی کمی دارد ممکن است وازلین در کوتاه مدت کمی پوستش را بهتر کند. اما هرگز نمی تواند مشکل آن را برطرف نماید. وازلین اصلا درمان خوبی نیست و نمی تواند خشکی پوست را برطرف نماید. این افراد باید مشکل پوستشان را پیدا کنند و آن را از بین ببرند.

توجه داشته باشید که پوست ما به صورت طبیعی خودش مقداری چربی ترشح می کند. با توجه به نوع پوست ما مقداری از این چربی که ترشح می شود می تواند کم تر و با بیش تر باشد. به طور مثال پوست های چرب مقدار زیاد، پوست نرمال متوسط و پوست خشک مقدار کم از چربی را تولید می کند. حال اگر پوست ما بیش از حد خشک شود دچار مشکلاتی می شود. یکی از این مشکلات این است که چربی نمی تواند تولید شود. و پوست کمی آسیب می بیند. شاید همین دلیل باشد که پوست های خشک و اگزمایی گاها به سراغ استفاده از وازلین می روند. اما وازلین راه حل مناسبی نیست. پوستهای خشک باید خیلی مراقب پوستشان باشند. اگر به خوبی از آن مراقبت نکنند حال پوستشان از اینی که هست بدتر می شود.

مهم ترین محصول و کالایی که برای چنین افرادی که پوست خشکی دارند مناسب است گروه مرطوب کننده ها هستند. استفاده از یک کرم مرطوب کننده پوست خشک می تواند بسیاری از نیازهای این پوستها را برطرف نماید. در این مدل کرم ها یعنی گروه اختصاصی پوستهای خشک رطوبت رسانی به اندازه انجام می شود. با تزریق رطوبت به پوست باعث نرم تر شدن و لطیف تر شدن پوست می شوند. هم چنین میزانی از چربی که برای این افراد مناسب است دقیقا به اندازه در این محصولات وجود دارد. هم چنین در برخی نیز از ویتامین ها و ترکیبات دیگری که این نوع پوست نیاز دارد هم استفاده شده است. به همین خاطر چنین افرادی همیشه باید یک کرم خوب داشته باشند که مناسب پوستشان باشد. و همیشه از آن استفاده کنند.

معمولا پس از شروع رطوبت رسانی با کرمها پوست حال بهتری پیدا می کند. و کم کم شروع به ترشح چربی می نماید. اما اگر پوست شما بیش از حد خشک است ممکن است نیاز باشد داروهایی را هم استفاده کنید. ممکن است پزشک به شما پمادهای ترکیبی بدهد و از شما بخواهد که مدتی از آن ها استفاده کنید. دقت کنید که پوستهای بیش از حد خشک حتما باید به پزشک مراجعه کنند. اگر پوست شما سالها خشک و بی آب است و چربی تولید نمی کند به شدت در معرض آسیب خواهد بود. چنین پوستی خیلی زود هم پیر می شود. خیلی زود چین و چروک ها در آن ظاهر می شود. هرگز هیچ کس دوست ندارد که پوستش پیر شود. پوست پیر و چروکیده ما را پیر و حتی مسن تر از سنمان نشان می دهد. پس بهتر است که خیلی مراقب پوستمان باشیم.

استفاده از لوسیون ها نیز بسیار عالی است. پوستهای به شدت خشک باید پس از استحمام از لوسیون های مناسب با پوستشان استفاده کنند. این لوسیون ها از خشکی زود رس پوست که بلافاصله پس از استحمام ظاهر می شود خودداری می کنند. اگر پوستی خشک دارید و پس از حمام کردن خشکی زیادی در پوست شما ظاهر می شود به یک لوسیون نیاز دارید. عادت کنید که پس از استحمام و در حمام از لوسیون استفاده کنید. در زمانی که پوست هنوز کمی مرطوب است لوسیون را به پوست بدن خود بزنید.

یک روش طبیعی دیگر که برای چنین افرادی توصیه می شود آبرسانی آن هم به روش های طبیعی است. پوستهای خشک از آن جایی که به شدت حساس هم هستند هرگز نباید از هر محصولی استفاده کنند. قطعا روش های طبیعی برای این افراد بهتر خواهد بود. بخار سرد می تواند این پوست ها را به خوبی هیدراته نماید. کافی است یک دستگاه بخور سرد تهیه کنید. چند بار در هفته آن را روشن کنید. صورت خود را در بالای ان قرار دهید. خواهید دید که چقدر حال پوستتان بهتر می شود. خشکی پوست کمتر می شود و ممکن است به طور کامل هم از بین ببرد. توجه کنید که این روش ها را باید به صورت مستمر استفاده کنید. با یک بار انجام آبرسانی به روش طبیعی و عالی بخار نمی توانید بگویید که پوستتان از اینی که هست بهتر شده است یا خیر. باید مرتب و به صورت مستمر چند بار در هفته از این روش عالی استفاده نمایید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 283
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 42
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 171
  • بازدید ماه : 408
  • بازدید سال : 3,043
  • بازدید کلی : 12,016